Odpočty vodomerov vykonávajú pracovníci LVS, a. s., minimálne jedenkrát za rok v zmysle schváleného harmonogramu odpočtov na príslušný rok.
Je potrebné, aby odberatelia v plánovanom čase odpočtu vodomerov sprístupnili vodomerné šachty a priestory, v ktorých sa vodomer nachádza, a aby odstránili všetky prekážky, ktoré znemožňujú vykonanie odpočtu vodomeru.
V prípade, ak nie je možné odčítať stav vodomeru, odpočtár zanechá zákazníkovi kartičku na odpočet stavu. Odberateľ môže stav vodomeru nahlásiť:
V prípade, ak pracovníci LVS, a. s., v plánovanom čase odpočtu vodomerov nebudú môcť odpočítať vodomer a zákazník do piatich dní nenahlási stav vodomeru, v zmysle platných predpisov LVS, a. s., stanoví a vyfakturuje spotrebu priemerom, resp. odhadom.
LVS, a. s., okrem odpočtov podľa platného harmonogramu zabezpečuje v priebehu kalendárneho roka aj ďalšie odpočty, napr. kontrolné odpočty, odpočty pri zmene ceny, odpočty pri výmene vodomerov, atď.