„V rámci opatrení proti šíreniu ochorenia COVID-19, keď vláda SR nariadila pozatváranie škôl, reštaurácií, hotelov a iných ubytovacích zariadení, nákupných centier, obchodov, fitnescentier, kaderníctiev a iných prevádzok, v budovách týchto inštitúcií došlo k čiastočnému zníženiu alebo úplnému prerušeniu spotreby pitnej vody. Aktuálne v čase uvoľňovania mimoriadnych opatrení a postupného otvárania prevádzok by majitelia nehnuteľností mali venovať pozornosť aj vodovodu, v ktorom voda stála dlhší čas,“ upozornil Ing. Matej Géci, generálny riaditeľ Liptovskej vodárenskej spoločnosti, a. s. (LVS), Liptovský Mikuláš.
„Treba pripomenúť, že vodárenská spoločnosť nesie zodpovednosť za kvalitu pitnej vody vo verejnej vodovodnej sieti v mieste napojenia vodovodnej prípojky. Za stav vnútorných rozvodov a možnej zníženej kvality vody v dôsledku nesprávnej starostlivosti o prípojku je už zodpovedný majiteľ nehnuteľnosti,“ informoval Ing. Tomáš Benikovský, výrobný riaditeľ.
Preto vodári pripomínajú, že v nehnuteľnostiach, v ktorých sa dlhší čas voda nepúšťala a stála vo vnútorných rozvodoch, môže byť jej kvalita znížená práve z dôvodu jej stagnácie v potrubí. „Zjednodušene môžeme povedať, že v takom prípade voda nie je čerstvá, prípadne sa v nej počas státia mohli udiať zmeny, ktoré nemusia ohrozovať zdravie, ale kvalitu vody zhoršujú, pretože voda nie je chemicky čistá tekutina,“ vysvetlil T. Benikovský s tým, že zabezpečiť, aby z vodovodu opäť tiekla kvalitná čerstvá voda, je veľmi jednoduché. Odporúča predtým, ako majitelia budov opäť spustia svoje prevádzky, prepláchnuť vnútorné rozvody vodovodu prúdom vody z vodovodu niekoľko minút, aby sa všetka odstáta voda v potrubí vymenila.